Практика діяльності ЦНАП Сумської та Чернівецької територіальних громад довела життєздатність цієї моделі, отримала загалом схвальну оцінку громадян, які користуються адміністративними послугами соціального характеру, Пенсійного фонду, адміністративними послугами з державної реєстрації бізнесу. Зафіксовано загальний високий рівень задоволеності населення якістю та доступністю адміністративних послуг ЦНАП в офлайн- та онлайн-форматі.


Напрацьований досвід діяльності дозволяє розглядати ЦНАП як інституції управління якістю наданих адміністративних послуг в умовах децентралізації та наближення послуг до людей, що є одним із факторів забезпечення
людиноцентрованості держави та її сервісних функцій. Виходячи із цього, запропоновано комплект метапоказників якості надання адміністративних послуг: 1) доступності; 2) урахування потреб громадян; 3) забезпечення прав людини. Як тимчасовий пропонується також розглядати метапоказник опори на аналіз даних. Подальшого дослідження вимагає виокремлення відповідних показників оціночних статичних і динамічних даних.

У ході опитування громадян, експертного опитування, а також кабінетної частини дослідження виявлено висловлені нижче пропозиції та зауваження щодо окремих напрямів роботи та бар’єрів доступності. Однак варто сприймати їх тільки як такі, що жодним чином не знижують високої оцінки й значущості діяльності ЦНАП, точок доступу, цифрових сервісів та спрямовані на їх подальше вдосконалення.

Детальніше за посиланням: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/86313/1/Kostenko_administrative_services.pdf?fbclid=IwAR2wQcYNvGfk15gdhH9m6Y3qwecDwbOP7ht5wobsNtgwMyHyJmAKK_gYnZk

Дослідження проводилось Центром соціальних досліджень Сумського державного університету протягом березня-червня 2021 року в межах Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні, яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні. Думки та позиції викладені у цьому звіті є позицією авторів та не обов’язково відображають позицію Посольства Швеції в Україні, Міжнародного фонду «Відродження» та Ініціативи відкритого суспільства для Європи (OSIFE).